2011. május 9., hétfő

Csicsás retro, avagy a maradékok tortája

A legfontosabb tudnivaló a tortáról, hogy maradékokból készült, saját használatra, gyakorlás céljából. 
A fiam már régóta könyörgött, hogy süssek olyan tortát is, amit mi eszünk meg, Bár Thomast szeretne, de ha most megkapja, mit csinálok majd a szülinapjára? :)
Lássuk mi volt otthon: maradék fondant a Thomas, és AS Roma tortáról, kevés ganache a fagyasztóban, még kevesebb vajkrém a hűtőben, 1 gesztenyemassza. 
A torta tésztája kakaós piskóta volt Kiskukta receptje alapján, a krém pudingos-gesztenyés-tejszínes, pici rummal. Mivel szokás szerint megint este 9-kor kezdtem díszíteni, ezért gondoltam kipróbálom a csíkozást, hogy még éjfél előtt ágyba kerülhessek. A tetejét már nem akartam túlbonyolítani, és itt jól is látszik, milyen lesz a torta, ha túl kevés a fondant, és vékonyra kell nyújtani. Na meg az, miért nem szabad ilyenkor sötét krémet alátenni. :)


A csigaminta jó választás volt, másnap az összes gyerek olyan tortát volt csak hajlandó enni, amin van csiga. 
Mit csinálnék másképp? A tetejére vastagabb fondantot raknék, de hány ennyiből kellett gazdálkodnom, türelmem meg már nem volt, hogy valami mást kitaláljak. Az torta alja is elbírt volna egy takarócsíkot, mivel a család ette meg, gondoltam nekik nem lesz probléma.

Ha több időm, és elegendő alapanyagom lesz, akkor megvalósítom azt a csíkozást, amit eredetileg kitaláltam, de mindenképp valami világosabb színösszeállításban.

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű tortákat készítesz! Nagyon ügyes vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. :) Benéztem hozzád, találtam még egy oldalt, amit gyakran fogok olvasni, nagyon szépek a tortáid!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...