2011. július 31., vasárnap

Csicsás virágos torta

Ismét egy olyan hétvége következett, amikor sikerült összezsúfolnom 3 tortát. Pedig nemrég megfogadtam, hogy nem csinálok ilyet többet, mert két gyerek mellett megerőltető, és még a tortákra sem tudok igazán koncentrálni. Szeretem pontosan megtervezni a tortát, és ha sok van egyszerre, akkor a folyamatos piskótasütés, tortatöltés, fondant gyúrás-színezés elveszi a szellemi munkától az időt. Sajnos ennek a saját tortám látta kárát, amit magamnak és a két sógornőmnek sütöttem, akikkel júliusban ünnepeljük a szülinapunkat. 


Ott kezdődött, hogy kb 2 hónapja nem találok a Lidl-ben fehér pillecukrot, így újabb receptet próbáltam ki. Gondoltam, ha nem jön be, inkább saját tortát rontsak el. Hát ez sikerült is. Korábban már próbáltam a Kiskukta féle receptet, de sajnos nekem az nagyon töredezett, és most Pixie-ével is így jártam. Le a kalappal előttük, hogy olyan gyönyörűen tudnak burkolni ezzel az anyaggal, én valamit elronthattam, vagy egyszerűen csak nem vagyok elég gyors, nagyon megjártam. A torta tetején még csak néhány repedés jelezte, hogy tragédia készül, mire az oldalához értem, már össze vissza tört. Így az eredeti tervem (oldalán nem díszített, minimál rózsás torta) dugába dőlt. Ültem a torta mellett, és nem tudtam mit kezdeni vele. Végül kb. fél óra után úgy döntöttem, mindent rárakok amit csak találok. Feladtam, és ez lett belőle. Azért megmutatom, mert ezt is én csináltam. De nem vagyok büszke rá. 

Viszont az íze fantasztikus lett, túrós-citromos töltelék, könnyű és habos. Nyami. 

2 megjegyzés:

  1. Néha rögtönözni is kell! Elvégre ezért vagyunk hobbi tortások, nem? ;)
    Kiskukta fondantját egyszer én is próbáltam, ahogy olvastam, rá kell érezni, hogy ne legyen bele túl sok a porcukor - mert akkor valóban repedezik. Nálam például repedezett. Bár én a pillecukros bevonóval is nehezen boldogultam néha...

    VálaszTörlés
  2. De igen. :) Nekem még sajnos gyakorolnom kell a rögtönzést, vagy készíteni A, B, C, D meg mindenféle tervet arra az esetre, ha teljesen lebénulok agyilag. :)
    Érdekes, hogy nekem pl. a pillecukor bevonó mindig kezelhető, porcukor minőségtől függetlenül, talán csak a keményítő tudja tönkretenni, meg ha túl vastagra nyújtom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...