Kipróbált receptek

2013. január 5., szombat

Karácsonyi pulyka torta

Hű, de régen voltam itt. Nem sok időm volt mostanában, szakmai területen is próbálom feszegetni a határaimat, és most inkább arra koncentráltam. 

Ez a tortát egy munkahelyi pizzabulira készítettem, mindenki vihetett amit akart. Mivel sokat ismerik a "munkásságom", gondoltam tortával készülök, hogy meg is kóstolhassák. Az ízen sokat gondolkoztunk, végül úgy döntöttem, ha már karácsonyi pulyka, akkor legyen gesztenyés.


Kör alakú tortát töltöttem be tejszínes gesztenyekrémmel, majd fél nap dermedés után az oldalát lekanyarítottam, a levágott részeket a tetejére raktam, megfaragtam, a leeső darabokat lekvárral, kakaóval, rummal összegyúrtam, ebből alakítottam ki a combokat. Porcukros vajkrémmel lekentem. 

Burkolás után a külsejét kisméretű sajtreszelővel kicsit megreszeltem, majd hagytam dermedni. Airbrush-sal fújtam színre. A sült krumplikat sárgára színezett fondantból készítettem, majd barnával kicsit átfújtam.


Sajnos fényképezés terén még van mit tanulnom, az éjszakai képeim borzalmasak. A legjobb kritika az volt, amikor az egyik kollégám a hűtőben meglátva a pulykát még a sült hús szagát is érezni vélte...de lehet csak a munkahelyi hűtőre fért volna rá egy kis takarítás. :)

5 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...