Kipróbált receptek

2012. március 23., péntek

Angry Birds torta ismét - a Malackirály

Amikor novemberben visszamentem dolgozni, tettem egy fogadalmat: egy héten egy torta. Ehhez tartottam is magam egy kivétellel, amikor a családnak készítettem kettőt, de a múlt héten nem bírtam ellenállni.

Szerintem az én blogomon található a legtöbb Angry Birds torta, imádom ezeket a figurákat, és most egy új felkérés jött: a Malackirály. Először síkban gondolkoztunk, majd találtam egy nagyon szépen kidolgozott tortát ITT. Nem hagyott nyugodni, hogy lehet ilyen szépen egyben leburkolni egy gömböt, így hát gondoltam megbonyolítom a magam dolgát, és hasonlót próbálok készíteni.


Az alsó rész egy 16 szeletes házi csokikrémmel töltött torta volt, amit dupla hosszúságban sütöttem, majd kettévágtam, és egymásra helyeztem. A malackához Sport szelet tésztát használtam, két Ikeás, félgömb formájú, folpackkal kibélelt üvegtálat töltöttem meg, hagytam dermedni, majd olvasztott csokival ragasztottam össze. Miután ez is megdermedt, kifordítottam a formából a gömböt, átsimítottam enyhén vizes kézzel, majd vettem egy nagy levegőt, és ráhelyeztem a kinyújtott Unidecet. Az egyik oldaláról kezdtem lesimogatni, hogy legalább az eleje szép legyen, majd hátul, ahol felgyűlt a sok anyag, kivágtam egy rész Unidecet, és egymáshoz tapasztottam a két végét. Meglepődtem, hogy ennyire egyszerű volt, és a fele tökéletesen simult.

Felhelyeztem a malacka orrát, szemét, füleit, amikor...nem én lennék, ha nem követtem volna el egy bakit...feltűnt, mintha kicsit heges lenne a jobb orcája...és hát sikeresen az elejének szánt rész került oldalra, így az oldalán jól látszódtak a hátsó rész repedései. Hát ez sem lett a tökéletes tortám. :)

A TNT doboznál az alsó részt próbáltam lehetőleg szögletesre faragni. Az oldalakra külön szabtam ki a négyzeteket, becsíkoztam, kakaóporral átfestettem. Miután felhelyeztem, a széleket vágtam le, kicsit beraktam a hűtőbe, hogy ne deformálódjon a felhelyezés során, majd próbáltam egyenletesen lesimítani.

A két részt vastag szívószállal rögzítettem egymáshoz. Sajnos a keményítőnyomokat megint nem sikerült eltüntetni, pedig átdörzsöltem konyharuhával is, úgy látszik a barnáról egyszerűen levakarhatatlan. Szabad szemmel szinte észrevehetetlen, de a fényképező minden kis szemcsét kihoz.

Ennek ellenére nagyon tetszett a végeredmény. Bár lehet, hogy csak a figura miatt vagyok ennyire elfogult. :) 

4 megjegyzés:

  1. Hát én akárhogy nézem nem látom a repedést az arcán, úgyhogy ne aggódj, nem fog senkinek szemet szúrni, pláne nem annak, aki kapta! :) Nagyon jól sikerült, ügyesen leburkoltad!
    A barna massza érdekes, könnyen repedezik és valóban foltos marad. Általában hajnak, földnek vagy deszkának használom és ekkor egy kis kakaót oldok fel vízben és ecsettel végigmegyek rajta. Szinte életre kell. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, jobb alul. :) Igen, szerintem ezentúl én sem por alakban használom, a vizes verzió ápol és eltakar. Köszi, az ötletet!

      Törlés
  2. Én sem látok benne hibát, annyira lefoglal az, hogy a gömb burkolása ilyen szép :) Én is elfogult vagyok, mert nálam tesóm és a párom is Angry Birds őrült. Egyszer készítettem nekik egy AB tortát, és nagyon élveztem a kis figurákkal szöszölni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, köszi! Tényleg sokkal egyszerűbb, ha személyesen kötődünk a tortához, bár szerintem ezeket a figurákat nem lehet nem szeretni. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...