Kipróbált receptek

2012. április 23., hétfő

Fodros szoknyás Barbie torta

Nem szívesen ismétlem a régi tortáimat, ezt már sokszor leírtam. Mégis, amikor felhívott kolléganőm, akit a Zümi torta kapcsán ismertem meg, nem tudtam nemet mondani. Mert egy Barbie torta nekem olyan, mint egy igazi Barbie. Gyerekkoromban nem volt öltöztetős babám, így most be tudom pótolni ezt a korszakot.


Nemrég láttam Eszternél ezt a tortát, és teljesen megfogtak a fodrok. Nem hittem volna, hogy ilyen hamar alkalmam lesz kipróbálni. Normál tepsiben sütöttem meg a piskótát (szerintem így lesz a legkevesebb maradék), majd ebből a téglalap formából vágtam ki egy 19cm, egy 15cm, és egy bögre méretű kört. Betöltöttem csokikrémmel, és folpackkal körbetekerve hagytam néhány órát dermedni. Ezután egy almamagozóval lyukat szúrtam a közepébe, és beleállítottam a derékig folpackkal körbetekert babát. A baba haját korábban alufóliával szintén körbetekertem, hogy ne kenje össze a krém. Elkezdtem szoknyaformára alakítani a tortát, ahol nem volt elég anyag, ott krémmel ragasztottam még fel a maradék piskótából. Végül porcukros vajjal kentem le kívülről a szoknyát.


Miután a gyerekek elmentek aludni, kezdődhetett az öltöztetés. Először az alsó szoknya rózsaszín betétje került fel, struktúra lappal mintáztam meg. A kék Unidec-fondant keveréket vékonyra nyújtottam, majd egyforma szélességű csíkokra vágtam. Alul fölfelé haladva raktam fel a fodrokat. Fontos hogy puha legyen az anyag, különben törik hajtogatás közben. A végén került fel a rózsaszín felsőrész, és a kisebb díszek. 

Ha újra csinálhatnám, vékonyabbra venném a rózsaszín betétet, de (kivételesen) még így is tetszik a torta. Öröm volt készíteni, szerintem sokkal látványosabb, mint az eddigi Barbie torták, és még egyszerűbb is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...