Kipróbált receptek

2011. szeptember 10., szombat

A dinnyelakó kukac tortája

2 lányos tortát készítettem ezen a héten.

Az első egy kukacos dinnye torta, egy 4 éves kislány egy éve nyúzta érte az anyukáját. Kb. 17*35cm-es piskótát sütöttem, megtöltöttem túrós-citromos krémmel, majd hagytam dermedni fél napot. Ezután kettévágtam, egymásra helyeztem őket, és körbefaragtam. A leeső részekből raktam a tetejére is.


Át sem gondoltam, hogy fogom ezt burkolni, csak akkor szembesültem vele, amikor már azt számolgattam, mekkorára nyújtsam a fondantot. Mivel a magasságához képest nem túl széles a dinnye, ezért felülről esély sem lett volna elsimogatni a bevonót. Így körben burkoltam le, majd a maradékot a tetejére hajtottam. Ezzel ugrott az  az elképzelésem, hogy a dinnye csíkjait festeni fogom. A bevonót hullámos lett, ki kellett belőle vágni darabokat, és ezt el kellett tüntetni valahogy. Így maradt a képen látott megoldás, csíkokat vágtam, amiről szikével tépdestem le darabokat.

Mit csinálnék másképp, ha most állnék neki? Fektetve raknám a dinnyét, így dinnyeszerűbb is lenne, és megoldódna a burkolás kérdés. Vastagabb csíkokat festenék rá (akkor ugye festhetnék is, nem lenne hepehupás a burkolat). 

A visszajelzések szerencsére pozitívak voltak, a kislány állítólag teljesen odavolt a kukaclányért. :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...