Kipróbált receptek

2011. szeptember 3., szombat

Menyasszonyos torta leánybúcsúra

Egy szolid leánybúcsús torta volt a kérése a férjem kolléganőjének. A menyasszony részére kért egy minitortát. A CakeCentralon találtam egy gyönyörű festett tortát, ami mindkettőnknek nagyon tetszett, így megegyeztünk, hogy ez lesz az alapja az enyémnek is.

Levelezés közben kiderült, hogy kellene még mellé 2 normál, burkolat nélküli torta. Több levélváltás, és képek nézegetése után végül egy emeletes torta mellett döntöttünk, aminek a tetejére kérték ezt a gyönyörű rajzot. 


Ez volt az eddigi legnagyobb tortám, féltem is tőle, a burkolás miatt, a súlya miatt. Egy 28cm és egy 21 cm átmérőjű piskótát töltöttem meg csoki, és eperkrémmel, majd lekentem vajas porcukorral. A fondant most nem margarinnal, hanem kókuszzsírral készült, hogy szép fehér legyen. Ezután is ezt fogom használni, mert most látszott igazán, hogy az eddigi fehér nem is volt annyira fehér. A burkolás után a torta alját átraktam egy 32 cm átmérőjű, öntapadós fóliával bevont farostlemezre. A torta felső részét csak a kép festése után helyeztem rá, természetesen kellő megerősítéssel (jó vastag szívószálakkal).


Amikor ecsetet ragadok, mindig rájövök, mennyire szeretek festeni, még ha nem is igazán tudok. Valójában attól féltem leginkább, hogy ha hibázok, nem nagyon tudok korrigálni, hiszen a burkolatot csak lebontással tudom javítani. A stílust még a megrendelővel leegyeztettük, díszítés közben igyekeztem, hogy elegáns legyen, de mégsem túl hivatalos, ne nézzen ki esküvői tortának. Ezért csak néhány virágot raktam rá, azt is inkább elszórva.

A torta végül 7 kilót nyomott, reméltem, hogy nem szakad le alatta a hűtő polca. Végül ezt megúsztuk, és nagyon remélem, hogy a menyasszony és a vendégsereg elégedett volt.

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...