Kipróbált receptek

2011. április 12., kedd

Go Diego Go torta

Nagy Go Diego, Go őrület van most nálunk. Diegos póló, felfújható figura (amit a lányom is előszeretettel hurcol), és a megrendelés a 4. szülinapra: egy Diegos torta. Mivel az még kicsit messze van, és 9 hónap múlva már lehet nem ő lesz a kedvenc, ezért készítettem ezt a tortát. Barátnőmék is jöttek vendégségbe, gondoltam akkor süti helyett csinálhatnék egy Diegot, az ő kisfia is imádja, és amúgy is az ügyeleten kötött ki a fiam néhány nappal azelőtt, legyen ez egy kis örömforrás.


Az is lett. Figyeltem a részletekre, mert a gyerekek a legnagyobb kritikusok, nem hagyhattam le a videó órát, hátizsákot sem.
Belül pudingos csokikrém volt, fondantból vágtam ki darabonként Diegot. Nagyon jó volt elkészíteni, látványos, és tényleg hasonlít az eredetire. :) A habrózsákat már este 10-kor nyomtam rá, fel kellett volna habosítani a csokis tejszínt, de már nem akartam zajongani. Így is megették, nem reklamáltak. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Benéztem már hozzád, megnézni mivel töltöd a szabadidődet :-D
    Bár a saját blogomban már válaszoltam, de ide is írok.
    Szóval házi fondanttal dolgozol és azt kell mondjam, hogy nagyon ügyes vagy! Főleg, hogy nemrég kezdtél hozzá. Ügyesen burkolsz!
    Én lassan a 200. tortát megalkotva is ritkán tudom ilyen szépen elsimítani az oldalát.
    Gondolom a margarinos masszát használod, mert azzal lehet ilyen szépen dolgozni. Nekem ez nem jött be.
    Lehet, hogy az a baj, hogy már híg a festéked. Próbáld már meg kevésbé hígítani és úgy festeni.
    Ja, egy kérdésem nekem is lenne.
    Saját magad gyúrod a feketét vagy készen veszed?
    Mert már több féle fekete festéket is kipróbáltam, de ilyet még nem sikerült gyúrnom
    Pusz
    Noémi

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszi, próbálkozom. :)
    Írtam a blogodba, hogy pillecukor fondant-ot használok, nekem az jött be a legjobban. A burkolat alá pedig csoki ganache-t rakok, kivéve ha fehérrel burkolok, akkor jön a margarin, bár nem vagyok oda érte. Mondjuk amióta ilyen tortákat csinálok, azóta lepiszkálom róluk a bevonatot. :) Kipróbálom akkor, hogy kevésbé higítom, még van 1 hetem.
    A feketébe rengeteg Wilton gél festéket gyúrtam, a gitár tortához csináltam még, kb. 60 dkg masszához ment fél tubus gél. És amikor megcsináltam frissen, még csak sötétszürke volt, és állásában sötétedett be (kb. 3 nap). Ja, és úgy csináltam, hogy a recept szerint 2 kanál víz kell a fondantba, na ebből valamennyit helyettesítettem a festékkel, egyébként szétesne a massza. De a gitár tortánál még így is elég képlékeny volt, utólag is felpuhult. A Diego viszont a levegőn száradt 2 napig, szerintem ezért nem puhult vissza a hűtőben.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...